zaterdag 31 mei 2014

Uitzending 19: Austin Powers: International man of mystery

In de 19de uitzending van Soundtrack stond de actiekomedie Austin Powers: International man of mystery uit 1997 centraal met acteurs als Mike Myers, Elizabeth Hurley en Michael York.

Het verhaal:
In 1969 verslaat de Britse geheim agent Austin Powers de meeste handlangers van zijn grote vijand Dr. Evil. Dr. Evil besluit zich in te vriezen zodat Austin hem niet zal kunnen pakken. Austin besluit zichzelf ook in te laten vriezen, voor het geval Dr. Evil ooit weer tevoorschijn komt. Dit is 30 jaar later het geval, wanneer Dr. Evil de wereld met een nucleair wapen bedreigt.

De soundtrack:
1. 
2. 
3. 
4. 
5. 
6. 
7. 
8. 
9. 
These Days - Luxury
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15. 
16. 
17. 
The Shag-adelic Austin Powers Score Medley

Filmtip:
Forrest Gump, zaterdag 31 mei 2014 om 20.00 uur op RTL5

Inspector Habets:
Vraag (met spoilertekst): Ik zoek naar een film uit mijn jeugd. Ik had het er laatst nog over met mijn zus, maar we konden niet meer op de titel komen. Het enige wat ik me nog van de film kan herinneren is: Volgens mij gaat het om een schooljuf die ergens afgelegen in een barak of zo les geeft aan een klein klasje. Op een gegeven moment worden ze dan gegijzeld door een groepje mannen (met God mag weten wat voor reden) met vage dierenmaskers op of zo. Ze worden dan geloof ik vervoerd in zo'n gele schoolbus. Niet dat ik hem nog eens wil zien of zo maar t is wel jeugdsentiment.
Ze geeft dan meer les in zo'n barak en dan opeens verschijnt er zo'n enge kerel met een dierenmasker voor het raam. Ze worden dan min of meer ontvoerd, waarna de juf met een klein groepje weet te ontsnappen. Op een gegeven moment komen ze bij een boerderij waar ze het lijk van 1 van de ontvoerders vinden (die berouw had gekregen). De hele film draait om deze ontvoering, waarbij het om een groepje ontvoerders gaat. Ik weet dat het vaag klinkt, maar het was toch echt een film, dacht ik.(Peter, 34)
Antwoord: Fortress (1986)

Film top 10:
     1. X-Men: Days of Future Past (-)
     2. Godzilla (1)
     3. Bad Neighbours (2)
     4. The Other Woman (3)
     5. Rio 2 (8)
     6. Walk of Shame (-)
     7. De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween(5)
     8. The Amazing Spider-Man 2 (4)
     9. A Haunted House 2 (6)
   10. Brick Mansions (7)

DVD top 10:
1.   Jack Ryan: Shadow Recruit (1) 2e Week
2.  Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2)
3.  Soof (3)
4.  Last Vegas (4)
5.  Prisoners (5)
6.  The Hobbit: An Unexpected Journey (6)
7.  The Counselor (7)
8.  Odd Thomas (8)
9.  Vendetta (9)
     10. The Secret Life of Walter Mitty (10)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten