zaterdag 21 februari 2015

Uitzending 56: Black Snake Moan

In aflevering 56 van Soundtrack stond de romantische dramafilm "Black Snake Moan" uit 2006 centraal. De hoofdrollen werden vertolkt door Samuel L. Jackson, Christina Ricci en Justin Timberlake. De film werd geregisseerd door Craig Brewer.

Het verhaal:
Een jonge blanke vrouw met een nogal losbandig leven wordt in elkaar geslagen en voor dood achtergelaten. Ze wordt gevonden door een godvrezende zwarte bluesmuzikant, die haar aan de ketting legt en gaat proberen haar van haar 'afwijking' te genezen...

De Soundtrack:
1. Opening Theme - Scott Bomar 
2. Ain't But One Kind of Blues - Son House
3. Just Like a Bird Without a Feather - Samuel L Jackson 
4. When the Lights Go Out - The Black Keys 
5. Standing in My Doorway Crying - Jesse Mae Hemphill 
6. Chicken Heads - Bobby Rush 
7. Black Snake Moan - Samuel L Jackson 
8. Morning Train - Precious Bryant 
9. The Losing Kind - John Doe 
10. Lord Have Mercy On Me - Outragious Cherry 
11. Ronnie and Rae's Theme - Scott Bomar 
12. The Chain - Scott Bomar 
13. Alice Mae - Samuel L Jackson 
14. Stack-O-Lee - Samuel L Jackson 
15. Old Black Mattie - R.L. Burnside 
16. That's Where the Blues Started - Son House 
17. Mean Ol' Wind Died Down - North Mississippi Allstars 

Film Top 10:
1. Fifty Shades of Grey (-) 
2. Michiel de Ruyter (1) 
3. Kingsman: The Secret Service (-) 
4. Big Hero 6 (-) 
5. Gooische Vrouwen 2 (3) 
6. The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (4) 
7. Paddington (-) 
8. Jupiter Ascending (2) 
9. Night at the Museum: Secret of the Tomb (5) 
10. The Imitation Game (7) 

DVD Top 10:
1. Fury (-) 
2. Gone Girl (1) 
3. A Walk Among the Tombstones (-) 
4. The Equalizer (2) 
5. November Man (3) 
6. The Best of Me (4) 
7. Think Like a Man Too (-) 
8. Deadly Code (8) 
9. Dracula Untold (-) 
10. Sin City: A Dame to Kill For (6) 

Filmtip:
Margaret (2011), woensdag 25 februari om 20:30 uur op RTL 8

Inspector Habets:
Ik zit met een probleem. Enkele jaren geleden zag ik eens een horrorfilm op TV. Het ging over iemand dat aan een koppel een huis verkocht in een villawijk. In elk huis dat hij hen wou verkopen, was ooit al iets vreselijks gebeurt. De film bestaat uit meerdere (ik denk 3) segmenten: Eentje met een moordlustig aapje genaamd Bobo (in dit stukje verhaal speelde die acteur mee uit "from dusk till dawn 2", maar ik kan niet op z'n naam komen), een tweede over iemand die moorden kon voorspellen van de zogenaamde "grannykiller" en het derde herinner ik me niet helemaal. Wat ik wel nog weet is dat de verkoper op het einde van de film helemaal gek werd, en het koppel vermoordde. Ik zou hem doodgraag nog eens willen bekijken, maar ik weet de titel niet. Ik heb overal gezocht, maar nog niets gevonden.

Thomas (24 jaar)

Antwoord: Terror Tract/The House on Terror Tract (2000) Alleen internationaal op DVD verkrijgbaar (Regio 2-versie)

Bioscoopagenda Maastricht:
http://www.biosagenda.nl/films-bioscoop-bioscopen_maastricht_91.html

Bioscoopagenda Lanaken:
http://www.biosagenda.nl/films-bioscoop-bioscopen_lanaken_83.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten